Novali eller Nova Li

Hej alla!

Igår hann jag inte blogga eftersom jag va nere i först Bromölla och hämtade transporten som nu är som ny, med nya väggar, skärmar, dörrhandtag o uppbindningar ja de gjorde en helservice, nu är det bara golvet och sadelkammaren som är orginaldelarna ungefär .... Sen åkte vi vidare mot Ängelholm för att hämta nya lilla skrutthästen :) Ett litet stoföl född i maj, jag köpte henne redan i augusti/september men hon har inte varit tillräckligt gammal förens nu, hon är fortfarande odöpt eftersom uppfödaren hade väll sådär runt 40st föl, svårt att komma på namn till alla kan jag tro ! Men mamman heter Nimble M och pappan Fokker så funderar på Novali eller om man ska stava det Nova Li så det inte blir fel uttalat, får se ! Fölet är brunt med stjärn och lite vitt på 2ben, mamman har gått svår hoppning i Holland men inte tävlat så mkt i Sverige mamman är e. Martel** - Heidelberg (e.Ladykiller**) - Dirigent, riktigt bra KWPN stam !!!! Pappan är e. Marinier - Flaneur, han är dock inte godkänd i Sverige :)

Bilder kommer senare !
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0