Fastfrusna kinder !!

När man varit ute länge o det blåser lite o är sådär en -10grader har ni kännt att kinderna fryser fast då ? Som idag va jag ute o red Fairytale i skogen o log lite o när jag skulle sluta le när vi kom hem igen så gick det inte att sluta kinderna hade lixom fastnat ... Behövde värma upp dom lite innan jag kunde sluta le .... Det betydar att de är KALLT !!

Mockat o fixat i stallet fodrat alla hästar 2ggr än så länge lett Hoppsan i 15min är vi nog uppe i nu ! Ridit Cayenne lite lätt på ridbanan idag va det sparka bakut som gällde istället ... Kitty trimmade jag lite lätt i djupsnön på ridbanan också hon va ganska mjuk idag :) Fairytale red jag ut en runda på o hon blir så glad att hon inte vet riktigt var hon ska ta vägen, ända tills .. det stog ett rådjur mitt på vägen när vi kom i galopp, det blev tvärnit och vända så fort som möjligt o hon ville knappt vända tillbaka efter de men efter viss övertalning så va hon lika glad igen :)

Snart dags för mat, min djupfrysta mage behöver varm mat ! Sen ut igen vid 5tiden o ta in och fodra allihopa :)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0