USCH !!!!

Äntligen hemma från Vaggeryds Hästklinik, våran 1,5åring Hoppsan hade lyckats på ngt sätt skära sig i benet o då ända in så att man såg benet ... Fick lite smått panik, på med ett bandage o in o ringa till Vaggeryd som såklart hade lunchstängt och distriktaren satt fast i en olycka och Slöinge hade också lunchstängt ..... När de väl svarade va det bara att kasta in lilla Hoppsan i transporten, kan ju tillägga att hon åkt 1gång innan i hela sitt liv, men hon gick rakt in ändå :)
Röntgade benet o som tur va var allt helt hon hade lyckats träffa precis mellan alla senor o allt vad som nu ens finns i ett ben !!
Till allt detta hör då att jag är blodrädd .... När det stog en stråle ut från benet när han klippte o fixade så va jag inte så tuff längre ... Assistenten fick hålla hästen och jag stog utanför för att få luft, USCH säger jag bara !!
Hoppsan fick mkr beröm för hon va så snäll coh för att skryta lite frågade han mig om jag jobbade som sjukvårdare efter att sett och lindat av bandaget jag lagt, jag skulle vara stolt över de sa Florian ;)
Så nu blir det boxvila i 10dgr o återbesök redan på fredag och då får vi hoppas på att allt ser bra ut så att vi slipper åka ner till Slöinge och operera henne !!
Men vilken stjärna till häst hon har gått med på allt och varit kolugn hela dagen och då e de första gången hon är iväg själv och sist hade hon sällskap i transporten !
Florian, veterinär på Vaggeryd är guld värd !!


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0