Tjuuuuuuu :)

Oj vad jag inte hann lägga upp inlägget om bett igår, skäms på mig!! Men jag ska verkligen försöka göra det senare idag :)
Igår kom jag iväg till ridhuset med kitty och Cayenne. Kitty red jag först och testade Cayennes träns och bett på henne o det funkade bättre än hennes vanliga, hon biter sig fast lite på sitt vanliga och vlir ostadig ii munnen så detta va mkt bättre :) Trimmade henne mkt med tempoväxlingar, förvänd galopp för att få henne i bättre balans och sätta sig mer på bakbena, för hon blir lite framtung ibland men hon va jätte fin, så vi känner oss taggade tills tävlingarna börjar nu!!!! Cayenne red jag mkt i kort trav på volter för att få henne att vänta och släppa efter i båda sidorna eftersom hon gärna sätter in rumpan o ut bogen åt lite alla möjliga håll .. Men hon slappnade av fint o lossnade från handen och sen i galoppen så efter att vi haft lite skilda meningar om de här med att bocka eller inte bocka så lossnade hon jätte fint i vänster varvet där men låg fortfarande alldeles för mkt i handen i höger varvet, jag vill ha ett stöd i handen men det får inte kännas jobbigt eller som man bär upp hästen, den ska släppa igenom halsen så att man både ska kunna korta och länga halsen enkelt med ben och hand, släpper du ut tyglen ja då ska hästen söka sig framjåt neråt o tar du i tyglen ska du kunna få tillbaka hästen till din önskvärda form utan att behöva bråkka med den eller att det känns tungt och jobbigt helt enkelt :) Det är så enkelt att tänka tanken hur man vill ha hästen men dessto svårare att sätta ord på känslan!
Kittys bett på bilden, Cayenne går också på ett med D-ringar men med 2-delad mundel med kopparöverdrag, båda betten från Pessoa som jag älskar när det gäller bett :)
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0